sunnuntai 11. joulukuuta 2016

2016 Joulukalenteri 11

Kukkahattutäti-tontut päättävät oletko ollut kiltti vai tuhma ja ansaitsetko jouluksi lahjoja vai risuja. Mitä tehdä risuille kun niitä saa? Minä tekisin luudan jolla lakaista vaikka lumet pois oven edestä, taikka kranssin. Riippuen tietysti millaisia risuja tulee. Niistä saisi kivan nuotion. Vähän sama jos saa sitruunoita niin niistä voi tehdä limonadia, käyttää mausteena kakuissa. Itse pitää muuttaa tuota tarkoitusta mihin, toinen on ne tarkoittanut. Samahan se taitaa ihan puheessa käytettyjen loukkauksien kanssa, enemmänhän ne kertovat sanojansa tasapainoisuudesta vai pitäisikö sanoa epätasapainosta. Kuin omista lahjoista muokata loukkaukset hyviksi.
 Negatiivinen palaute sellaiseksi että siitä on hyötyä.
Joten ole tänään oma kukkahattutätisi ja ota kynä käteen ja paperi eteen.
Kirjoita paperille miksi antaisit itsellesi risuja? Miksi taas ruusuja?
Millaisia lahjoja ansaitset? Niitäkö joita saat tavallisesti vai niitä joissa olisi hieman haastetta?

Mitä lahjoja haluat? Mitä lahjoja toivoit? Mitä lahjoja ansaitset?
Aikuisena ei tule kovinkaan useasti kirjoitettua itselleen toivelistaa!
Joten nyt kun on päästy kirjoituksen makuun niin kirjoitelkaahan paperin toiselle puolelle toivelistanne!


Minä toivon enemmän halauksia!
Minä toivon enemmän yhteisiä hetkiä!
Minä toivon uusia ystäviä ja tuttuja!
Minä toivon hieman haasteita
Minä toivon uusia seikkailuja, joista saa upeita tarinoita!
Minä toivon että voin olla avuksi heille jotka tarvitsevat apua, edes päivän verran kerrallaan!
Minä toivon tekoja, en pelkkijä sanoja! Rohkeutta kohdata pelkoja!
Minä toivon rauhallisia hetkiä joissa voi levätä ja nauttia!
Minä toivon myös hektisiä hetkiä joissa toimitaan ja on fiilis että tekee jotain tärkeää!
Minä toivon että voin antaa kokemuksia, joilla on merkitystä.
Minä toivon että kaikki pystyisivät iloitsemaan omasta elämästään ja olemassa olostaan. Ymmärtämään että heitäkin varten on joku joka rakastaa heitä.
Ja että hyvä olo alkaa siitä että osaa rakastaa itsensä ehjäksi ja lohduttaa itseään, silloin kun kukaan ei ole paikalla. Ole itse itseäsi varten
Minä toivon maailman rauhaa
Minä toivon ruoka lähetysten tavoittavan nälkäiset! Ja avun löytävän perille.
Minä toivon luonnon kaunistuvan ja eheytyvän ja kierrätyksen paranevan ja kehittyvän että päästöt puhdistuvat ja kaikki kulutus pystytään uusio käyttämään.
Minä toivon ihmisten välittävän enemmän toisistaan ja ympäristöstään.
Minä toivon ihmisten näkevän mitä he ovat tehneet. Ja mitä he tulevat tekemään. Mitä juuri minä ja mitä juuri sinä pystyt tekemään! Tekemään toisten hyväksi ja itsesi hyväksi!!
Minä toivon  eheyttä ja tiedon hyödyntämistä.
Minä toivon rauhallista ja kaunista, sekä iloista Joulua kaikille.


Toivokaa ja toteuttakaa toiveitanne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti