sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Harrastanko dyykkausta

Minun tavaroiden suhteen minimalismiin suuntautuva innostukseni on saanut ristiriitaisen kumppanin. Sillä olen pelastanut roskakatoksesta hyvää ja ehjää tavaraa löysin kivan

tarjoiluvadin, joka heijastaa oikein hyvin :)  ja isot taulun kehykset, jotka tuli kuin tilauksesta olen nimittäin haaveillut isommista kehyksistä. Odottavat tällä hetkellä vielä sisältöä, joten kuva niistä tulee myöhemmin!

Minusta on ikävää että kierrätys- ja käyttökelpoista tavaraa heitetään roskiin ennen käyttöiänloppua, sillä se on tuhlaamista. Eikä tällä heittäjällä tainnut olla ihan kaikki nallekarkit pussissakaan sillä biojätteen sekaan oli eksynyt isoja tekokukkia, sillä silmäni kiinittyi ruuviin joka tervehti ensimmäisenä bioastialla. Että jätteen lajittelu oikein olisi ihan jees! 

Mutta puhutaan dyykkauksesta
Olen dyykannut kirjoituskoneenkin noin vuosi taaksepäin ja toimii oikein hyvin! Lehtiä olen dyykannut kanssa sillä olen tarvinnut kuvia unelma tauluja varten! Se on toisaalta jännää miten toisen roska on toisen aarre. Ja kuinka pikkuisen pussista pilkottava asia saa mielenkiinnon hyrräämään, yllätyslahja vai sika säkissä? Kurkistamalla selviää onko tavara hyvää vai ei. Siispä kannatan kurkistamista. 

Mietin että voisi olla kivaa jos olisi kerrostaloissa huone johon voisi viedä tuota toimivaa ja käyttökelpoista tavaraa vaihtopaikalle, josta voisi käydä hakemassa käyttöön ne jotka tarvitsee. Ja kun tulisi liiian täyteen voisi pitää pihamyyjäiset/ tilata kuljetuksen kierrätykseen.

Tai jos on muuttamassa pistää ilmoituksen että tulkaa katsomaan kiinnostaako jokin tavara? 

Mielestäni olisi myös kivaa jos kerrottaisiin enemmään eri tuotteiden kierrätys mahdollisuuksista. Esimerkiksi voin ottaa metallikulhon, jossa on silikoni pohjassa että pysyy paikoillaan. Mutta mihin se kierrätetään metalliinko? En nimittäin itse saa tuota silikonia siitä sitten irti. 

Ps. Kyseisen kapineen olen mennyt ostamaan niin etten ajatellut mitä siitä vielä koituu päänvaivaa. Toimii hyvin ja käytän sitä, mutta ajatus siitä mitä sen jälkeen kun siinä ei ole enää hyvä tehdä ruokaa? ...ehkä uusi käyttötarkoitus...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti