lauantai 27. syyskuuta 2014

Tarina kakasta! Kuinka vapauttavaa on olla oma itsensä!

On lämmin kesäinen päivä, olen siskoni kanssa kahdestaan lehmä aitauksessa, lehmät ovat isoja ja me olemme vielä pieniä lapsia. Tiedättekö millaisia lehmän läjät on? Maalla kasvaneista lapsista aivan upeita! Silloin kun kakka kuivuu auringossa ja siihen tulee sellainen kuiva, kovempi kuori ja sisältä löytyy pehmeä yllätys :)

Kuinka upeaa onkaan upottaa jalkansa, varpaansa, koko sydämestään huokuvalla ilolla tuohon ehtaan paskaan. Tuntea kuinka se pursuaa varpaiden väleistä, tuo ruskea kulta!
Riskinä noissa kakan tallomisissa on että kaatuu, nehän on tunnetusti liukkaita! Se saa sen tuntumaan vieläkin jännittävämmältä!

Vanhentunut kylmä kakka on kuivaa ja tuore suolen tuote lämpimin ja liukkain! Kakka on rehellisesti kakkaa! Kasvien ravinnetta, se on mitä se on. Ja kakan olomuoto on suolentoiminnan tuotos ja kuinka monta päivää ne on ollut luonnon olosuhteiden vaikutuksessa! Eli olomuotoon vaikuttaa se mistä tulet, mihin paikkaan satut tippumaan, aika, kuinka pitkään olet ollut siinä ja liikkuvat muutokset.

Minun tapauksessani, liikkuva muutos olin minä itse, riemusta tihkuva lapsi, joka tahtoi kokea kakan tunnun varpaissaan, levitin kakkaa kunnes niiden muoto katosi, välittämättä kakan hajusta, olomuodosta. Minulla oli tavoite kokea kakka omana itsenään kakkana ja tunsin iloa, riemua ja vapautta. Yhteistä riemua, koska teimme sitä yhdessä siskoni kanssa ja tuo kakka kokemus on jaksanut tuoda iloa päiviini, kun olen sitä muistellut.

Kakka on maamiehen kultaa, kakka on haju johon tottuu. Kakka on rakkaus, kakka on toimivaa suolentoimintaa, kakka on ulkomuoto ja vaatii ymmärrystä nähdä kakan elämää tuova voima! Kakka on kiertokulkua!

Rinnastan kakan nyt ihmisiin, ihmiset on kultaa, olemme maan rikkaus, ihmiset on rakkaus, ihmiset on yhteistoiminnan tulos. ihmiset on sellaisia kuin ovat ja tahdon kokea jokaisen ihmisen sellaisena kuin hän on. Omana itsenään, omassa olomuodossaan, koska tuotte minulle riemua, iloa, hyvää mieltä. Riskinä on että kaadun teihin ja siitä päästään omaan valintaani, nauranko asialle ja jatkan matkaa vai itkenkö?

Olen tehnyt molempia. Olen tehnyt molempia ihmisten ja kakkojen kanssa. Likaantuneena en ehkä täytä enää odotuksianne siististä ihmisestä, tiesittehän että vaatteet on vaihdettavissa, lika on pestävissä ja olen vapaa odotuksistanne. Olen vapaa olemaan omaitseni ja kuuntelemaan rehellisesti sydämeni ääntä. Ilman huolta että minun tarvitsisi täyttää teidän tavoitteet pitää minut puhtaana, minulla on omat tavoitteet, omat mittani joita käytän.

Voin nyt sanoa tämän riemuisin mielin, iloisin mielin. Tahdon likaantua, tahdon heittäytyä hetkeen, ottaa osaa hauskan pitoon. Tahdon sanoa että likaantuminen on toisinaan hyväksi koska silloin ymmärtää puhtauden merkityksen.

Minä rakastan likaantua, teidän lämmöstänne, suloisista yllätyksistänne, siitä kaikesta mitä olette kokeneet! Kakka niinkuin ihmisetkin on kaikki yleismaailmallisia, meitä on joka puolella. Kakan kaikki ymmärtää ja siksi se on hyvä esimerkki. Ja toivon että ihmiset ymmärtää paremmin toisiaan ja pyydän kaikkia kylmiä kakkoja olemaan huumorin tajuisia ja ymmärtämään että teillä on olomuodon muutos tehtävänä, ellette tahdo olla iloisen lapsen lennättämiä kuin frisbee.

Elämä on reagointia olosuhteiden muutoksiin, lisäämistä ja vähentämistä aivan kuin kukkien kastelu. Kuumina päivinä enemmän vettä ja pilvisinä kylminä vähemmän vettä. Ja jokainen meistä kasvattaa itseään, ihmistä.
Ja se mitä keskityt itsessäsi kehittämään kehittyy. Syy seuraus suhteen takia! Syyt: On samaan suuntaan kulkevia asioita. Seuraukset on tekoja syiden pohjalta. Itse olemme muutos itsessämme ja lähetämme sitä viestiä koko maailmalle. Itse tahdon tehdä hyviä ihmisiä, joilla on hyvä olla, joten tahdon lähettää sellaista viestiä.

Siksi opiskelen tällä hetkellä omaa elämää ja ihmissuhteita ja tutkimus kohteeni on vapaus olla oma itsensä yksilönä tässä yhteisössä.



2 kommenttia:

  1. Hieno teksti :) Sie osaat todella kirjoittaa, pidä siitä kiinni!Ja kakka on hieno asia, se on aina muovailtavissa. Ja kaikkia kakat on aina erilaisia, omia yksilöitään. Oli kyseessä sitten ehta kakka, tai se ihmisen kakkiainen, joita täällä tallustaa monenlaisia ;)

    VastaaPoista
  2. Kiitos, kyllä pidän kirjoittamisen monessa muodossaan miun harrastuksena, se on niin ihanaa kun pystyy vertaamaan kaikenlaista keskenään ja seikkailemaan kaikkialla :)

    VastaaPoista