keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Rakkaudella kaikille kiusaajille ja kiusatuille

Minä kestän lyönnit, kestätkö sinä olla lyömättä? Pystytkö rakastamaan minua, sillä minä pystyn rakastamaan sinua. Lyöminen henkisesti tai fyysisesti on kiusaamista. Sanat, jotka pureutuu toisen mieleen voivat olla pahempia kuin fyysinen väkivalta, ne muistaa vuosienkin jälkeen vanhoilla päivillään.

Minä olen kiusattu.
Tartun kiusaajan käteen, estän hänen sanansa, voimme tehdä niin, jotta voimme kertoa että on toinenkin tie. Useita vaihtoehtoja toteuttaa itseään ja tulla huomatuksi, parempia kuin lyödä. Uskon syvästi että jokainen lyönti, paha sana tekee haavoja ja jättää arpia ihmisen itsetuntoon. Enkä enää salli itseäni lyötävän, sillä tahdon kertoa kuinka minua tulisi rakastaa ja huomioida toisin.

Halauksin, kehuin, hymyin, myönteisin sanoin...
Aloita hymyilemällä minulle, sitä minä haluan ja tahdon. Puhu minulle, kyllä minä kuuntelen sinua kun tarvitset sitä ja silloin voisitko olla kaatamatta kaikkea pahaa oloasi päälleni ja pysyä seurassani, kanssani, etten jäisi yksin juuri sinun pahan olosi kanssa. Koska tahdon myös kuulla mitä rakastat, mistä tulee hyvä olo ja mikä saa sinut iloiseksi. Tahdon jakaa kanssasi asioita, omat iloni, suruni ja pahan oloni. Tahdon että tiedät etten minäkään kestä kaikkea, minäkin olen ihminen.

Tahdon  että ymmärrät vastavuoroisuuden.Tiedän että antaessaan antaa ja toiset saavat ja vastaan ottavat. Juuri sinun lahjasi. Sanasi: sen minkä päästät suustasi ja mitä koko kehollasi viestit. Sinulla on valta valita onko ajatus noiden sanojen pohjalla kaunis vai ruma.

 Ja Tiedä tämä, että kun saan olla omaitseni, silloin pystyn vastaan ottamaan hyvää ja huonoa suodattaen asiat ja löytäen asian ytimen. Kun olen täynnä hyvää, täynnä iloa, naurua, rakkautta, riemua, silloin pystyn löytämään tuon ytimen, viisauden siemenen, joka siihen pahaan oloon oli kätkettynä ja pystyn antamaan omastani ja saamaan sinunkin olosi paremmaksi. Entä silloin kun saan pahaa pahan lisäksi? Silloin olen allapäin, mahdollisesti vihainen, ajatukset eivät toimi ja kaikki tuntuu menevän pieleen. Ne on ne päivät jolloin ei tahtoisi nousta sängystä. Niinä päivinä tarvitsee eniten hyvää. Halauksen, jonkun sanomaan sanat: Olet tärkeä minulle juuri tuollaisena kuin olet. Aikaa olla oman itsensä kanssa, yksin. Aikaa hengähtää, ajatella. Ladata akkuja olemalla omaitsensä, kävelemällä, purkaa paha olo pois. Ajatella alitajuisesti, päästä takaisin hetkeen, hengittää. Työstää se jotenkin ulos itsestä, kirjoittaa paperille, keskustella jonkun kanssa. Työstää asia itselle sulatettavaan muotoon.

Keskustelulla tarkoitan tilannetta, jossa puhutaan ja kuunnellaan vuorotellen, muuten se on vain asioiden kaatamista toisen päälle. Kerron tämän sinulle, jotta ymmärrät miltä minusta tuntuu ja siksi toivon että löydät myötätuntosi ja tapoja rakastaa minuakin. Kaikkia meitä ihmisiä.

Muutoksesi vaatii oman aikansa, vaatii sen että jokin sisäisessä ajattelussasi, toiminnassasi ja sanoissasi muuttuu. Kuuntelisit, kyselisit mitä toisilla on sanottavanaan. Oppisit heiltä jotain koska ehjäksi ihmiseksi kasvaa vain ehjien ihmisten kanssa.

Meissä kaikissa asuu kiusaaja, kiusaaja joka kiusaa meitä itseämme, kun emme anna itsellemme muuta tapaa, muotoa toteuttaa itseämme. Minä olen kiusattu ja olen myös kiusaaja. Joten sanon vielä tämän Rakkaudella kaikille kiusaajille ja kiusatuille,

Kyllä teitä rakastetaan, antakaa rakkauden löytää teille sopiva muoto toteuttaa itseänne. Antakaa myötätunnon ja yhteistyön kulkea kanssanne ja parantaa haavat. Tulette silloin huomatuiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti