torstai 23. lokakuuta 2014

Suku kysymys?

Minun sukuni, mistä minä oikein tulen? Kuka minä olen? Millaisen merkityksen jätänkään sukuni ketjuun. Elämään? Mistä tulee esi-isäni, keitä he oikein olivat? Keitä tulee minun jälkeeni? Mikä on sukulinjani? Mitä minulle mahdollistettiin? Mitä minä mahdollistan tuleville sukupolville? Mitä minä säilytän? Millaiset opit tahdon antaa? Mitä kaikkea minä voinkaan tehdä? Mitä kaikkea voinkaan auttaa kokemaan? Miksi se olisinkin minä joka pystyy muuttamaan kaiken? Kuinka se olisin minä? Mitä minä tekisin? Kuinka muuttuisin? Mitä se minulta vaatisi? Uskon että pystyn siihen? Parantamaan asioita? Pystyisinköhän? Luotanhan itseeni?
Arvostanhan itseäni ja toisia että tahdon meille kaikille parempaa? Kaikkihan ovat sen arvoisia? Muutos parempaan? Se on minun tehtäväni? Auttaa ihmisiä auttamaan itseään? Kohtaamaan omat ongelmansa?
Löydetään yhdessä ratkaisut? Näkemään omat ongelmat? Mitkä ovat minun ongelmani? Osaanko auttaa itse itseäni? kuinka opetan sitä toisille? kun itsekkin olen vasta alkanut harjoittelemaan itseni auttamista?
Mitä tahdon opettaa? Miksi muut kuuntelevat minua? Miksi muut eivät kuuntelisi? Mitä he tahtovat kuulla? Millaisia kysymyksiä heillä on? Mitä he tahtovat minusta? Kysynkö mitä he tahtovat itsestään? mitä tahdot itsestäsi? Kuka sinä tahdot olla? Mitä apua sinä siihen tarvitset? Kuka sitä voisi antaa? Kuka voisi opettaa sinua oppimaan niitä asioita ja mitä tahdot tehdä noilla saavutetuilla kyvyilläsi ja miksi? Onko sinulla jo vastaukset valmiina vai kysytkö kysymyksiä jotta ymmärtäisit kuinka sinun tulisi toimia? Minäkö itse teen valinnat? Miksi juuri minä? onhan tämä juuri minun elämäni? Olenko valinnut sen ihan itse? Onko se tuskallista? Helppoa? Kuinka toin itseni tähän kohtaan? Mitä tahdon nyt? Minkä polun valitsen? Minneppäin menen? Mikä on oikea suunta? Onko kaikki oikeita suuntia? Minkä valitsen ensimmäisenä? Miksi? Mihin se johtaa? Mitä siellä tapahtuu? Otanko oikean askeleen? Otanko ensimmäisen askeleen ja katsonko mihin se johtaa? Mihin olen matkalla? Otanko toisen? Juoksenko jo kohta? Vai hyppelenkö? Antaudunko elämän virran vietäväksi? Miksi? Mitä minä virrassa? Minne olen menossa? ohjaanko itseäni? Olenko menossa putoukseen? Olenko vesipisara muiden joukossa? Olenko edes olemassa? Mikä minusta tekee olevaisen? Mikä tekee ihmisen? Mikä ihminen oikeasti edes on? Mikä saa minut olemaan? ajattelenko vai olenko läsnä? onko minulla vain valinta? Olenko vain olento joka pystyy valitsemaan millainen on? Mikä olen kun olen ajattelematta? Olematon? Mitä tämä hetki on? olenko läsnä ollessani vain nyky hetkessä ajattelematta mitään? Voinko tehdä vain yhtä asiaa kerralla? Minkä valitsen ensimmäiseksi ja miksi? Miten minä päädyin siihen ratkaisuun ja miksi? Kuka opetti minut valitsemaan näin? Valitsinko itse oikeasti? Kuka minua ohjasi kun minua ohjattiin ja miksi? Mitä minä silläkin tiedolla teen? Miksi? Kuka on vastuussa minusta? Minä itse? Miksi? Mitä minä vastuullani? Näenkö itseni vuoksi vaivaa? Onko minulla itsekuria? Rakastanko minä itseäni? Kuinka minä rakastan? Mitkä ovat tavat rakastaa? Mitä minä rakastan? Rakastanko rakastamista vai rakkauden kohdetta ja rakastaako minua kukaan kun rakastan heitä? Miksi he ovat kertomatta sitä? Mikä heitä pelottaa? Mitä pelko on? Onko se vain tunne? Pakenemista? Mitä pitää paeta? Mikä tekee siitä niin pelottavan? Mitä se estää sinua tekemästä ja miksi? Mitä tahdot tehdä? Miksi olet tekemättä niin kuin tahdot? mikä rohkaisee sinua tekemään sen? Mikä tekee sinusta rohkeamman? Mikä saa sinut toimimaan? Mikä saa sinut tekemään ja miksi? Mitä tekeminen tekee sinulle? Sinä opit? Opitko tekemällä? Vai opettaako tekeminen oppimaan? Mikä on opetuksen ydin? Mitä teet oppimallasi? Kuinka hyödynnät sitä? Vai oletko hyödyntämättä ja miksi? Mikä sinussa ajattelee niin ja miksi? Kuinka voit ajatella olla olematta hyödyksi kenellekkään? Miksi? Mitä sinä siitä hyödyt? Oletko silloin hyödytön vai hyödyllinen? Tiedät vastauksen vai tiedätkö? Miksi olet kertomatta miksi? Mitä tulet tekemään elämälläsi? Miksi? Miksi ihmisillä on oltava ongelmia? oppiakseen ratkaisuja? Miksi? Mihin me tarvitsemme kaikki ratkaisut? tekeekö se helpompaa kaikesta? Kun tekee niin miksi? Miksi on oppia ikä kaikki? Mitä me teemme iällä? Laskeaksemme vuosia? Miksi? Kuollaksemme? Elääksemme jäljellä olevat? Eihän kukaan tiedä milloin kuolee? Vai tietääkö? Miksi kuollaan? miksi jonkun pitää poistua toisen tieltä? Olisiko kaikki muuten täyttä? Kun olisi millainen maailma silloin olisi?olisiko ilman kuolemaa, syntymää? tai Olisiko syntymää ilman kuolemaa? Kun ne olisivat olematta? Mitä olisi olemassa? Mitä olemassa oleminen tarkoittaa? Miksi? Kuka sen määritteli ja miksi? Miten tietoisia voimme ikinä olla olemassa olostamme? Mikä on tietoisuus ja mitä sillä teen? Miksi? Mitä minun tulee tietää elämästä? Miksi? Kuka sen määritteli? Mitä minä tahdon tietää elämästä? Miksi? Mitä minä silläkin tiedolla teen? Olisiko siis parasta unohtaa kaikki ja olla tietämätön? Onko tietämättömyys hyväksi? Jotta voi taas oppia? Mitä oppi tekee? Pitääkö minun kadottaa kaikki aina löytääkseni sen aina uudelleen? Onko se rasittavaa? Miksi? Mitä minä oikeasti teen? Mitä minun funktioni on? Mikä on minun elämäni tarkoitus? Mikä on tämän elämän yhtälö ja miksi? Millainen minusta on tullut? Laskenko elämäni laskua? Millaisia yhtälöitä se jo sisältää ja miksi? Mitä arvoja olen antanut asioille? Minäkö olen valinnut asioiden myönteisyyden tai kielteisyyden ja miksi? Mitä minä oikein lasken? Teenkö yli- vai alijäämää miksi? Kuka minut opetti laskemaan? Miksi he olivat kertomatta miten tunteita ja ajatuksia pitää laskea? Tietävätkö hekään edes? pitääkö laskea? Mikä on lopputulos? Miksi olemme olemassa? Miksi suvun pitää jatkua? Onko suvunjatkaminen niin tärkeää, kun on niin miksi? entä kun on olematta? Päättyykö suku? Mikä on päätös? Ja miksi? Onko se loppu? Onko loppu taas uuden alku? Ovatko kaikki siis yhtä, ja yksi kaikki?onko se kaikkeus? onko se yksi vai onko se nolla? Ympyrä pallo kaikki? Mitä kaikki on?  Yhtenäistä? Kaikki ovat yhteydessä kaikkeen vai ovatko? ollessaan kaikella on merkitystä ja onko sittenkään millään? Voiko kaikki olla merkityksetöntä ja vaan tapahtua? Vaikuttaako kaikki kaikkeen? Mistä minä sen tietäisin? Mitä minä voisin sille tehdä? Teenkö valinnan onko kaikella merkitystä vai on olematta? Entä kun olen tekemättä valintaa ja olen passiivinen? Mikä minä olen silloin? Valitsematon? Kuka minut valitsee ja miksi? Kun minut on valittu mikä silloin olen? vai olenko olematta silloinkin? Muuttuuko kaikki? Mikä aktivoi passiivisen aktiiviseksi? Myönteiseksi vai negatiiviseksi? jotka on vain saman asian toisia puolia? vai ovatko ne aivan eri asioita? onko passiivinen mitään tekemätön? Mitä se on? Mitä aktiivisuus ja tekeminen on? Mitä sillä saavutetaan? Lisää vettä myllyyn? Pyörimis liikkeen? Mitä pyörimis liike tuo? Paino voimaa? keskipako voimaa? Mitä se pakenee? Mitä paino on? Mitä massa on? Miksi se on jollakin asialla? mikä painoa tiivistää ja liikuttaa ja miksi? Mitä siltä tahdotaan? Mikä vetää asiaa kokoon, mitä siitä pakenee? Poistetaan. Onko se silloin liikettä laajenemista ja kutistumista?  mikä laajentaa ja mikä kutistaa ja mitä ja miksi? ja tuo laajeneminen ja kutistuminen synnyttävätkö ne juuri aaltoliikettä? Mitä aaltoliike siis on? kahden aineen vuorottaista liikettä toisissaan? Mikä siis on tyyntä ja suoraa? Kuolema? Vai elämä? välitila on liikkumaton? mikä se välitila on? Mikä pitää esimerkiksi veden ja ilman toisistaan erillään? Ovatko ne erillään? Ilmassahan on vesihöyryä ja maassakin on vettä ja ne ovat sekoittuneet? Miksi asiat ovat sekoittuneet? Mitä sekoittumisella hyödytään? luodaan uusia sekoituksia? Mitä uusilla sekoituksilla saadaan? Lisää uusia sekoituksia? lisää elämää? Mitä elämällä saadaan? tehtyä jotain? Mitä? mitä sinä sekoitat? Tulenko sen valitsemaan ihan itse omalla valintojeni kauhalla!? vai valitsenko mitään? Onko kaikki ennalta määrättyä? kun näin olisi niin miksi? Onko muuta varmempaa tai epävarmempaa kuin sekoittaminen, muuntuminen? Ihmiselämä
   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti