keskiviikko 28. syyskuuta 2016

Kenen rakkaudella on merkitystä?

Ei ole aivan sama kuka minua rakastaa... eikä ole edes aivan sama ketä kuuntelen. Keneltä kuuntelen myös ilkeät sanat, ei ole aivan sama ketä halaan, kenelle ojennan käteni. Kenet näät elämässäsi tärkeäksi, rakkaimmaksi/ rakkaimmiksi vai pitäisikö sanoa lähimmiksi? Kuka minut muistaa minuna vai minkä osan minua.. Mistä minut muistetaan? Ja miksi annan aikani heille? Miten se näkyy elämässäni. Ovatko he minulle niin rakkaita ja arvokkaita, että annan aikaani heille. Mitä heiltä saan? Vievätkö he minua eteenpäin? Kumpaa esimerkkiä heissä nään enemmän sitäkö mitä haluan vai sitä mitä en halua?
Mikä pitelee minua heidän luonaan? Mitä he merkitsevät minulle? Kuinka paljon arvoa annan heidän sanoilleen ja ajatuksilleen? Entä mitä he antavat minulle?

Siskot ovat minulle rakkaita ja toisinaan niin ihanan raivostuttavia, koska he tietävät mitä pitää tehdä ärsyttääkseen. He merkitsevät minulle paljon, tiedän että toisille nuo rakkaimmat ihmiset voivat olla puoliso, lapset, isät, äidit, mummit, ukit, serkut, sisarukset, ystävät.... ne jotka ymmärtävät parhaiten, he jotka antavat kaikkensa puolestasi, he jotka kantavat huoltapuolestasi, he joilta kuulet totuuden vaikka se olisi kipeintä mitä olet ikinä kuullut tai ihaninta... he puhuvat sinulle totuuksia. Kertovat päivän olleen paska jos se on ollut sitä todella, eivät verhoa itseään tuttavallisuuden taakse. Ovat omia itsejään kaikessa kauneudessaan ja rumuudessaan. He ovat nähneet sinut parhaimmillasi ja niin ettet ole jaksanut evääsi liikauttaa, he näkevät kun olet kipeä tai mieltäsi painaa jokin.  He tahtovat piristää sinua ja jättävät rauhaan kun pyydät sitä, vaikka he tarkistaisivat mitä kuuluu he tekevät sen hyvää hyvyyttään ja etsiytyvät seuraasi. Kokeakseen kanssasi elämää, koska he luottavat sinuun ja rakastavat sinua. Olet perhettä. Vaikket olisi sitä verisitein voit olla perhettä kenen kanssa vain kun se tuntuu siltä. Olen löytänyt ystäviini ihania siskoja ja veljiä, enkä väitä että olisin kaikkien kanssa läheinen ystävä. Vaan sitä että olen saanut tutustua ihmisiin, jotka on aivan upeita persoonia omina itseinään ja minulla on lupa ja kunnia oppia heistä lisää. Aina kun he ovat osa elämäni päiviä.

Toisinaan hyvän olon tuo kun muistelen heitä tai tilanteita joihin olemme päätyneet. Olen ollut jo aika monessa tarinassa mukana sillä päivässä voi olla niin monta tarinaa ettemme tiedäkkään. Ja minusta on hienoa nähdä kuinka kehitymme yhdessä ihmisinä kaikkien sattumusten kautta, sillä juuri nuo sattumukset tuovat juuri tämänhetkisen minuuden esiin.

Ollakko valmis tutustumaan paremmin ihmisiin, joiden kanssa viettää aikaa vai onko juuri tuo erillisyyden tunne joka yhdistääkin juuri teitä. Tuntemattomuuden mysteeri, kaukaisuus, joka jättää tilaa kuvitelmillekkin ja yllätyksille.

Voisin antaa sinulle historiani luettavaksi, muttei se olisi samanlainen sinun lukemanasi. Sinun on kuultava se minun kertomanani, sillä siten voit kokea tunteeni kehostani, puheestani, elekielestäni. Sillä silloin pääset kokemaan minua. Sanani ovat toisaalta paljon intiimimmät ja kuljet ne sanat jotka aivoni ovat ajatelleet ja tämäkin riippuu siitä kuinka olen sanat luonut. Minä kertojaan, kokijaan, katselijaan, tarkkatietoon.....

Mistä muistat minut? Ja ehkä voikin olla että oletkin henkilö joka on lukenut vain tekstejäni etkä ole koskaan tavannut minua? Millaisena sinä pidät minua, mielenkiinnosta tahtoisin tietää. Sillä emme nää itsestämme aina sitä todellista kuvaa vaan ehkä sumennettujen aurinkolasien läpi pilkkopimeässä.

Tai he jotka olen tavannut vain jonkin aikaa? Mitä he näkevät? Tai he jotka ovat lähellä mitä he näkevät? Kuinka moneen minun rakkaudellani, läheisyydelläni, sanoillani, teoillani ja olemisellani on ollut vaikutus?

Kenelle olet merkitys ja kuka on sitä sinulle?


Tästä pitäis ottaa uusinta kuva! Siinä myö keinutaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti